Desatero závodníka

Desatero závodníka

1. Přihlas se VČAS na závody v ORISu - sleduj závody regionu P, Stč (Praha, Střední Čechy). Startovka bývá zveřejněna 1 - 2 dny před závodem. V detailu závodu si přečti pokyny, pozornost věnuj zejména možnosti parkování a vzdálenostem z parkoviště na shromaždiště a ze shromaždiště na start. Podle toho si naplánuj příjezd na závod.

2. Na závodech hledej vlajku SK Praga, v jejím okolí je shromaždiště klubu a vždy najdeš někoho z dospělých, kdo může v případě potřeby poradit.

3. Na shromaždišti najdi nástěnku se startovkou, zkontroluj si svůj startovní čas a VEZMI SI POPISKY PODLE SVÉ KATEGORIE. Pokud si nejsi jistý, co která značka znamená, zeptej se trenéra nebo kohokoliv dospělého okolo, všichni rádi poradí.

4. Než vyrazíš na start, zkontroluj zda máš čip, buzolu a popisky. Hodit se může i popisník (obal na popisy, který se dá koupit na závodech). Tkaničky raději zavaž na dva uzly, ať se ti v prvním ostružiní nerozvážou.

5. Je-li cesta na start dlouhá, je dobré to využít k rozklusání a v místě startu se lehce protáhnout. V případě blízkého startu se protáhni a rozklusej na shromaždišti.

6. Na startu jsou hodiny s časem, který se počítá od startovní 0. Pozor, ve startovce někdy bývá hodinový čas, pak je potřeba vědět, v kolik je 0 a svůj čas si přepočítat. Např. závod začíná v 10:00, to je startovní 0. Pokud startuješ ve 12:11, je tvůj startovní čas 60+60+11=131. Pokud si nejsi jistý, zeptej se pořadatelů na startu, rádi poradí.

7. Při startu procházíš třemi koridory - 1. je clear (vynulování čipu), 2. je check (kontrola nulování čipu), 3. je startovní. Ve startovním koridoru bývá umístěn ještě stojan na kontrolu či vypnutí bezkontaktního čipu SIAC, slouží pro kontrolu bezkontaktního ražení (je-li zapnuto) anebo naopak jeho vypnutí, aby se čip zbytečně nevybíjel. Pokud vlastníš bezkontaktní čip a potřebuješ radu, zeptej se před závodem trenérů.

8. Po odstartování je třeba vybrat mapu své kategorie. Mapy jsou někdy umístěny v posledním koridoru, někdy ihned za startem a někdy je třeba k mapám doběhnout s ostatními startujícími i několik set metrů. Vždy věnuj pozornost výběru mapy s označením své kategorie, která bývá uvedena v horní části mapy. Na startu je také umístěna cedule se vzdáleností k mapovému startu. Ten je v terénu označen lampionem a je to start (trojúhelník) v mapě. Tady si zorientuj mapu, udělej azimut na první kontrolu a můžeš vyrazit.

9. Závod končí oražením tzv. sběrné kontroly (obvykle s číslem 100) a poté cílem. Vždy musí být oražena i cílová kontrola, teprve ta závod ukončí a přestává běžet čas. Čip je pak nutno tzv. vyčíst na shromaždišti. Obvykle bývá vedle prezentace stan označený slovy VYČÍTÁNÍ SI, což neznamená, že máš zpytovat svědomí, ale vyčíst si čip 😊. Zároveň dostaneš papírek se svými výsledky, takže se můžeš podívat, jak běželi ti před tebou.

10. Po závodě je dobré si s ostatními probrat mapu, zakreslit domnělé postupy (vozte si sebou na závod fixu) a probrat postupy s trenéry.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky